Zasady

Freecell Pasjans

Główną cechą Freecell Pasjans , która odróżnia ją od większości innych gier w pasjansa, jest to, że wszystkie karty są początkowo otwarte dla gracza, a on ma pełny obraz pola gry. Z tego powodu zmniejsza się wpływ szczęścia na wynik w grze.

Zasady Freecell Pasjans

Niezależnie od poziomu, na początku gry wszystkie karty są ułożone w 8 w przybliżeniu równych kolumnach. Górny rząd jest zarezerwowany: prawa połowa na zebrane sekwencje od asa do króla („komórka macierzysta”), lewa pod kartami tymczasowo usunięta z pola gry („wolne komórki”).

Karty można przenosić w kolumnach, co koreluje ze zmniejszającym się stażem pracy i naprzemiennymi kolorami. Karty zakłócające można przenieść do pustych komórek. Celem gry jest przeniesienie wszystkich kart do „komórki domowej”.

Główną trudnością jest to, że nie zawsze możesz przenosić karty. Możesz przenieść tyle kart, ile jest pustych komórek, w tym wolne i te, które są wolne na polu gry (ale nie mniej niż jedna). Jeśli wszystkie komórki nie są puste, możesz przenieść 1 kartę, jeśli 3 puste komórki są wolne, to maksymalnie 4 karty.

Każda pusta komórka dotyczy tylko jednej karty, w przeciwieństwie do pustych komórek na boisku, a kart „komórek macierzystych” nie można dodawać do nich ze względu na staż.

Wszystkie karty są początkowo otwarte. Warto je przestudiować z wyprzedzeniem, aby opracować plan. Spróbuj pomyśleć o kilku krokach naprzód. Przede wszystkim powinieneś przenieść Asy do „komórki domowej”. Mądrze używaj pustych komórek. Nie przenoś tam żadnych kart. Karty te nie będą łatwe do usunięcia. Królowie i inne wysokie karty mogą zostać zwrócone na pole gry dopiero po uwolnieniu komórek. Ważne jest, aby jak najszybciej wyczyścić przynajmniej jedną kolumnę. Nie zawsze wykonuj oczywiste ruchy. Wysokie karty nie muszą być natychmiast usuwane do „komórki macierzystej”, aby przenosić niższe karty innych kolorów.